Sunday, December 30, 2007

Tahun 2007 akan berakhir...

Tinggal beberapa jam before tahun 2008 bermula, banyak memories tahun 2007 ada suka dan duka. Tahun 2007 telah menjadikan saya seorang pelajar jarak jauh. Sibuk dengan orientasi, assignments, class dan sebagainya. Faiz menamatkan pengajian sekolah rendah pada tahun ini dengan cemerlangnya dan tahun 2008 akan bermula kehidupan baru sebagai pelajar sekolah menengah. Adam still di sekolah yg sama. Faris masih tak nak pergi tadika next year. Don't worry... you can still enjoy and play with your little brother, Aizam. Kejap saja masa berjalan dan menunjukkan usia yang makin meningkat. Ilmu, amalan masih belum cukup...Waktu berganjak dengan pantas.
Kenangan yang paling sedih adalah ketika Tok meninggalkan kami semua.

Bila fikirkan tahun 2008 yang bakal tiba, mula terasa pening fikirkan persekolahan anak-anak especially Faiz yang memulakan pengajian sekolah menengah. Semuanya serba baru but he is very excited to study at his new school- Sek Men (A) Al Mashoor Lelaki. Maybe ada a few friends dari sekolah rendah yang sama ke sekolah tu, so tak lah rasa terasing sangat bagi dia. Dia insist nak pergi sekolah agama walaupun pada masa yang sama di dapat tawaran ke Sekolah Penang Free. As a mother, I always encourage him, tak kisah sekolah mana pun tapi yang pasti minat mesti ada.
Adam pula... mesti belajar lebih lagi... And I myself must study hard too in order to get good result in my final this April. Insyaallah...

No comments: